Een logo moet eenvoudig en herkenbaar zijn. Voor die herkenbaarheid worden er soms extra huisstijl elementen tegenaan gegooid. Maar veel logo’s bestaan uit “alleen maar” enkele letters. In het volgende Youtube filmpje laat Yahoo zien dat hun nieuwe logo alles behalve bestaat uit “alleen maar ” een paar letters. Iedere lijn is zeer precies opgezet, tot de inkepingen van aan de boven- en onderkant van de letters aan toe. Erg leuk om te zien hoe alles in verhouding staat. En ook hoe zo’n filmpje het er weer heel eenvoudig uit laat zien.
Yahoo is in 1995 opgezet, het eerste logo wat ik terug kon vinden was van 1996. Wat letters op speelse manier achter elkaar gezet. En let op, een gif-bestand gelimiteerd tot 256 kleuren, dus nog geen lekkere overloopjes. Toch heeft dit logo ruim 14 jaar stand gehouden. In 2010 werd het logo wat moderner en paars en nu lanceren ze hun nieuwe logo. Het nieuwe logo staat ook voor de nieuwe wind die door het bedrijf blaast, want Yahoo gaat nog veel meer veranderen. In Nederland is Yahoo niet echt bekend, voornamelijk verdreven door Google. Maar het schijnt dat ze in augustus 2013 zelfs meer bezoekers hebben getrokken dan Google. Dit lijkt te danken te zijn aan de nieuwe topvrouw Marissa Mayer die in 2012 Google verliet en startte bij Yahoo.
