Als softwareontwikkelaar zijn nieuwe technologieën, groeiende concurrentie en aanpassingen in regel- en wetgeving aan de orde van de dag. Daarom streef je naar duidelijke oplossingen voor je klanten en heldere communicatie. SnelStart belooft klanten snel met haar software te kunnen starten en te kunnen werken. Om die belofte waar te maken wordt er keihard gewerkt aan vernieuwingen. Optimaliseren van het product SnelStart 12, uitbouw van het hoofdkantoor en tenslotte een redesign van het logo. Tevens is Bart van SnelStart geïntroduceerd, die alle ontwikkelingen op een verfrissende manier communiceert.
In het vorige logo, dat al 20 jaar gebruikt werd, stond de ster en haar beweging centraal. De behoefte ontstond om een frisser en moderner logo te ontwerpen waarin tevens het klantgerichte van de mensen van SnelStart vertaald is. De steunkleur oranje is toegevoegd om het logo naast de frisheid ook de warmte mee te geven. Het logo is onderdeel van de nieuwe huisstijl en werd ontwikkeld door Hugo van Noorden (designer) en Steven Kop (creative director – Creatieve Koppen).
Het ontwerp kent de volgende motivering:
- De ster staat centraal en is het herkenningspunt voor SnelStart. Het staat voor licht, sterk (krachtig), vriendelijk en is altijd aanwezig.
- De ster is tevens een verwijzing naar de vorige versie van het logo.
- Het blauwe vierkant om de ster visualiseert de kracht en de eenvoud van SnelStart en haar producten.
- De oranje streep visualiseert het krachtige fundament dat SnelStart biedt aan haar klanten: zodra SnelStart in de onderneming zit, staat de onderneming als een huis.
- Blauw staat voor: Betrouwbaar, Eerlijk, Verstandig en Deskundig (de software van SnelStart).
- Oranje staat voor: Open, Dynamisch, Warm en Sociaal (het bedrijf SnelStart en haar medewerkers).
- De verbinding tussen de R en de T in ‘start’ is een verwijzing naar het voormalige logo waarin deze verbinding ook is gemaakt, en zorgt voor uniciteit.
Voor meer informatie, ga naar http://www.snelstart.nl.
