Intel inside FC Barcelona

Na een doelpunt volgt een powerslide, vreemd dansje of simpel weg je shirt over je hoofd trekken. Op het laatste speelt Intel in door op de binnenkant van het shirt van FC Barcelona te adverteren. Met de slogan “Intel inside” is dat redelijk briljant gevonden. Voor zover ik weet is Intel de eerste die dit doet, ik ben benieuwd wie volgen.

In december tekende Intel een 5 jarig sponsordeal met de voetbalclub uit Barcelona. Maar Intel is niet enkel shirtsponsor, ze werken nauw samen om van FC Barcelona de meest technologisch geavanceerde voetbalclub te maken. Diverse innovaties, waar niet verder over wordt uitgeweid, wordt beschikbaar gesteld voor zowel de spelers als de staf.

Het idee van de binnenkant van een shirt printen is niet nieuw. Sinds ongeveer een jaar kom ik vaker humoristische shirts tegen, zoals “ask me about my…“. Ask me about my T-rex, mustage, lama, ze blijven komen.

De hoop voor Intel is natuurlijk dat er veel doelpunten volgen. En, dat als er dan is gescored, de speler het shirt over het hoofd trekt. Deborah Conrad, Intel’s chief marketing officer, zegt hierover: “We willen de spelers niet verplichten het logo een specifiek aantal keer te laten zien, maar we weten dat dergelijke doelpuntvieringen een groot onderdeel zijn van de sportcultuur.” Ongetwijfeld zullen de spelers hiervoor worden gewezen, maar of zij hier opvolging aan geven? Iedere speler wil uniek zijn en verzint zijn eigen signature move. Daarnaast wordt het shirt vaak wel over het hoofd getrokken bij zware teleurstelling of schaamte.

FC Barcelona Intel Inside shirt sponsoring