De Olympische spelen zijn begonnen en het ene team ziet er nog beter uitgedorst uit als het andere team. Het is duidelijk merkbaar dat er weer veel tijd en geld is gestoken in de gehele presentatie. Maar hoeveel tijd en geld je ook steekt in een logo, probeer je logo van alle kanten te bekijken om te zien of niemand er een grap mee uit kan halen. Geef het desnoods aan een stel kleuters en vraag hun wat zij van het logo vinden. Bij deze wil ik graag het logo van Team Russia uitlichten. Het logo is sterk en krachtig, de beer van Rusland. Echter, iemand heeft twee stippen toegevoegd en hiermee de brute beer gedegradeerd tot knuffelbeer.
Ik vind hem heel goed en je had het er maar in moeten zien. En als je het eenmaal hebt gezien, kan je het ook niet meer los laten. Het logo blijft nog steeds strak en het is een hele goede grap natuurlijk. Schadelijk? Geen idee. Wat extra aandacht als zoiets viral gaat op internet kan geen kwaad.
Anders is het met het logo van het Ministerie van Justitie. Mocht je het nooit eerder zijn opgevallen, bij deze dan. Gezien het een overheidsorgaan is, wordt hiervoor niet het minste bureau voor ingehuurd. En gaat de goedkeuring voor een nieuwe huisstijl over heel veel schijven. Al met al, heel veel mensen hebben het logo gezien voordat het gepubliceerd werd. En als je dan alles hebt omgegooid, een geldverslindende operatie, zegt ineens iemand dat hij het gezicht van een stripfiguur in je logo ziet. Je moet er even naar kijken. Onder het gezicht van vrouwe Justitia begint de kruin, een plukje haar waait naar rechts. Het gezicht, de grote neus en daaronder zelfs de mond. En niemand heeft het eerder gezien. En nu jij het hebt gezien, zal je nooit meer anders naar het logo kijken.